Disclaimer

Wettelijke garantie

Dit is de garantie die u als consument altijd heeft wanneer u een product aanschaft. U heeft wettelijk gezien altijd recht op een goed werkend product dat beantwoordt aan de koopovereenkomst die met u is gesloten.

Garantieduur

Voor alle producten geldt 2 jaar-standaardgarantie. Alle fabrieksdefecten die in dit tijdvak voorkomen worden dus geheel door smartphonefromchina.nl en de fabrikant gedekt (onderzoek- en reparatiekosten, kosten voor het vervangen van onderdelen, verzendkosten Nederland-China-Nederland en weer terug naar de klant etc.) .

Op accessories (incl. accu en lader) geldt, zoals gebruikelijk, een standaard garantie van 6 maanden.

Recht op een goed product

Wanneer u een product koopt, heeft u altijd recht op een product van goede kwaliteit, dat geschikt is voor normaal gebruik. Het merk, de prijs en de toelichting van uw verkoopadviseur en de reclame-uitingen van de fabrikant bepalen wat u van uw aankoop mag verwachten.

Mijn product werkt niet goed. Wanneer heb ik volgens de wet recht op herstel of vervanging?

Binnen de wettelijke garantie(periode) heeft u recht op herstel of vervanging wanneer het product buiten uw schuld om:

  • - niet compleet was bij aflevering.
  • - kapot is, of het niet goed doet.
  • - niet kan, wat de verkoper toegezegd heeft.

Let op: normale slijtage of slijtage vanwege intensief gebruik zijn hiervan uitgesloten. Dit hoort er nu eenmaal bij als u een product gebruikt. Wanneer blijkt dat het product gebrekkig is en dat het defect er al moet zijn geweest toen u het product kocht, zorgt smartphonefromchina.nl voor herstel of vervanging.

Hoe lang duurt voordat mijn gerepareerd product terug is?

Onze technische dienst probeert altijd uw garantieaanspraak in Nederland op te lossen. Mocht dat niet lukken, dan wordt uw product naar de fabriek in China verzonden. In dit geval krijgt u een apart bericht hierover. Vanaf dat moment duurt het garantieproces minimaal 4 weken, maximaal 8 weken (gemiddeld 6 weken).

Herstel of vervanging. Moet ik hieraan meebetalen?

Wanneer een defect buiten uw schuld om is ontstaan geldt het volgende: Als het defect zich binnen 1 jaar na aankoop voordoet hoeft u geen kosten te betalen bij reparatie of vervanging. Na 1 jaar (smartphones) of 2  jaar (tablets), kan het zijn dat u een deel van de herstel- of vervangingskosten moet betalen wanneer bijvoorbeeld de reparatie, de levensduur van het product verlengt. Is het defect ontstaan doordat u dit zelf heeft veroorzaakt? Bijvoorbeeld doordat u het product niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt? Dan betaalt u zelf de onderzoek -, voorrij - en reparatiekosten. De verzendkosten voor het terugsturen van een defect product tijdens de garantieperiode worden door de klant betaald. De verzendkosten voor het sturen van een gerepareerd product terug naar de klant zijn altijd voor onze rekening. 

Herstel of vervanging bij een defect, op basis van de wettelijke garantie gaat niet op:

  • - wanneer een defect wordt veroorzaakt door normale slijtage.
  • - minder dan 3 dode pixels per scherm (maximal 1 per vierkante centimeter)
  • - bij beschadiging door opzet of grove onachtzaamheid.
  • - bij software fouten of virussen na ingebruikname van het product.
  • - bij mislukte installaties van het besturingsysteem (updates, custom ROMS etc.) 
  • - wanneer u niet in het bezit bent van een geldig aankoopbewijs.
  • - gescheurde/gebroken schermen, behuizingen en accesories
  • - bij opladers, niet werkend maar fysisch compleet valt onder de garantie. Bij fysieke breuken niet.
  • - bij onoordeelkundig gebruik (gebruik anders dan volgens de gebruiksaanwijzing).
  • - bij van buitenaf komend onheil (bv.: blikseminslag, stroomuitval, natuurrampen, etc.).
  • - indien anderen dan smartphonefromchina.nl herstel- of andere werkzaamheden aan het artikel hebben uitgevoerd zonder dat eerst met smartphonefromchina.nl is overlegd. 

Handige informatie over het opsturen van producten voor reparatie:

  • Adres: Smartphone from China, Theo van Doesburgstraat 26, 9204KW Drachten, Nederland
  • Stuur geen accessoires mee! Geen geheugenkaart, geen verloopstukjes, geen oordopjes, geen oplader, geen hoes! Stuurt u deze accessoires toch op, dan kan het zijn dat er iets per ongeluk bij ons achterblijft als u het gerepareerde product terugkrijgt! Mocht dit het geval zijn, dan zijn we niet aansprakelijk hiervoor. Wij sturen uiteraard de ontbrekende accessoires alsnog na, maar dan zijn de gemaakte verzendkosten voor uw rekening!
OVERIGE GARANTIEVOORWAARDEN ZIJN OPGENOMEN IN DE ALGEMENE VOORWAARDEN
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »